Сигурност

Компаниите все по-често стават жертва на измами

Мария Динкова

Измамите срещу бизнеса се превръщат във все по-често явление, посочва нов доклад на технологичната компания Bottomline Technologies, пише ITProPortal.

Нейното изследване 2020 Treasury Fraud and Controls Survey показва, че 60% от организациите са станали жертва на измама под някаква форма, което представлява 50% увеличение за последните три години.

Според доклада причината за това се крие в увеличената сложност на използваните методи за атака. Киберпрестъпниците автоматизират и скалират своите атаки, използвайки рансъмуер, компрометирани бизнес имейли и измами чрез контрол на системно ниво.

Компаниите в същото време не стоят безучастно. Те предприемат контрамерки, увеличавайки разходите за защита срещу компрометирани бизнес имейли (48%), както и за гарантиране сигурността на банковите транзакции (36%) и контрола върху транзакциите (33%).

Докладът също така разкрива, че по-големите организации са по-застрашени от подобни измами - те са изложени на 10% повече атаки в сравнение с по-малките фирми.

"Наблюдава се стабилен прогрес, но усилията за предотвратяване на измами трябва да изпреварят все по-умелите киберпрестъпници. Резултатите от изследването подчертават необходимостта от разходи за защити на всяка стъпка от процеса на плащане, особено там, където са намесени хора", коментират от Bottomline Technologies.

Докладът заключва, че рискът от измами при плащанията може да бъде намален като се подобри видимостта и като се популяризира защитата като част от фирмената култура.

"Никой не е имунизиран срещу измами. Банки и корпорации с всякакви размери трябва критично да оценяват своите процеси, за да предотвратяват и откриват измами при всички методи за плащане", допълва Крейг Джефри, управляващ партньор в консултантската фирма Strategic Treasurer.

X