Проекти

Корона кризата дигитализира хотелиерския бизнес

Мария Динкова

Апартхотел "Камелия" интегрира ТоuchMenu, за да гарантира сигурността на своите клиенти и да им предложи по-добро изживяване

Хотелиерският и ресторантьорският бранш безспорно са сред най-силно засегнатите индустрии от корона кризата и въведените вследствие на това ограничителни мерки. Организациите от сектора още миналата година понесоха силен удар, след като бяха принудени да затворят за дълъг период от време, а много от техните клиенти отменяха резервации и ограничаваха своите посещения и почивки. За да преодолеят тези трудности, редица хотели и заведения търсят изход от ситуацията в технологиите и използват събитията като двигател за дигиталната си трансформация.

Добър пример в тази посока е опитът на апартхотел "Камелия" в Пампорово, който решава да се възползва от модерните иновации, за да гарантира сигурността на своите посетители, а също така да предложи по-добро изживяване на клиентите си. В тази връзка хотелът решава да интегрира българското приложение за дигитално меню TouchMenu, чиито функционалности позволяват да се правят резервации, да се запазват нощувки, да се поръчва храна и напитки директно през телефона, да извършват разплащания, да се предоставят статистически репорти на мениджмънта и да се повишават продажбите чрез различни инструменти.

"Пандемичната обстановка остави своя отпечатък върху хотелиерския бизнес. Водени от желанието ни за иновация и множеството мерки, с които трябваше да се съобразяваме, TouchMenu се наложи като задължително допълнение в борбата срещу COVID - намаляване на допира до хартиени менюта, избягване на струпванията на хора и поощряване на картовите разплащания", отбелязва Ани Вълкова, управител на апартхотел "Камелия".

Повече от меню
Възможностите на платформата TouchMenu излизат извън рамката единствено на "дигитално меню". Самото решение се създава много преди пандемията като инструмент, чрез който да се намалят разходите на бизнеса, да се повишат стандартите на заведенията за качествено обслужване и да се улесни работата на персонала. След миналата година обаче приложението се превръща и в особено ценен помощник за цялостното дигитализиране на хотелиерския и ресторантьорския бизнес в отговор на безпрецедентните обстоятелства.

"Идеята за TouchMenu се зароди преди много години, като първоначално нашата цел беше да се подпомогне персоналът в заведенията и да се заместят част от хартиените менюта", разказва Тодор Бобев, главен изпълнителен директор на TouchMenu. "Основното предимство на платформата е цялостното или частично заместване на хартията, не само менютата в заведенията, но и инфопапките в хотелските стаи. Това става чрез сканиране на QR код, който отваря уеб базирано приложение, работещо на всички смартфони, таблети и компютри."

В момента платформата продължава непрекъснато да се разработва и развива, като почти на ежедневна база се въвеждат подобрения и нови функционалности. Най-новата опция представлява резервационен модул, създаден, за да отговори на нуждата на бизнеса от решение, което да елиминира хартията, да избегне струпването на хора и да улесни работата на персонала. Също така TouchMenu подпомага ресторантьорския и хотелиерския бранш, въвеждайки функционалност за дистанционни поръчки и предоставяне на възможност заведенията сами да изпълняват доставките си.

Ползите на практика
В апартхотел "Камелия" от предимствата на TouchMenu могат да се възползва както гостите, така и служителите. Приложението позволява на хотела да представя продукти и услуги по един иновативен и много безопасен начин, а също така да изгради един допълнителен канал за комуникация с клиентите си. През дигиталното меню гостите могат да правят поръчки, да дават обратна връзка, включително да намират отговор на повечето от своите въпроси по всяко време, вместо да им се налага да звънят на рецепция.

От друга страна, решението се оценява високо и от персонала, който по думите на Вълкова се възползва в максимална степен от наличните функционалности. Същевременно въведените улеснения спестяват много време на служителите, което им позволява да се фокусират повече върху своята работа и им дава възможност да обръщат по-голямо персонално внимание на всеки гост. Освен това приложението гарантира точност при взетите поръчки и предпазва от допускането на неволни грешки.

"За нас TouchMenu облекчи изключително много комуникацията с клиентите, създавайки условия за много бързо и точно подаване на поръчките. Това направи обслужването много по-бързо и коректно, като клиентите ни са максимално улеснени. Друг немаловажен аспект от работата ни с TouchMenu е намаляване на разходите за печат и поддръжка на менютата", разкрива Вълкова.

Зад интеграцията
Самата реализация на проекта и интеграцията на хотела с TouchMenu протича бързо и лесно. "След одобрение на дизайните на QR кодовете екипът на TouchMenu направи всичко останало. Огромни благодарности за много бързата и коректна техническа поддръжка, лесната връзка с администраторите и отзоваването им при решаването на всички казуси, свързани с по-добрата и ефективна работа на продукта", споделя Вълкова.

От своя страна Бобев подчертава, че разработката на платформата, макар и стартирала от потребителска гледна точка, винаги е протичала в тясно сътрудничество с хората от бранша, за да може да отговори на техните нужди и реални проблеми. "Горди сме, че успяхме да създадем продукт, който е еднакво успешен както към бизнеса, така и към крайния потребител, изтъква Бобев. Като всеки стартъп и TouchMenu е изправено пред множество предизвикателства. Основната трудност, с която се срещаме, е недоверието на хората към иновацията, породено от непознаване на технологията и възможностите на TouchMenu. През изминалия зимен сезон няколко хотела ни гласуваха доверие. Успешно интегрирахме платформата в тези хотели, което ни даде допълнителен тласък и подготовка за предстоящия летен сезон." Експертът допълва, че в момента компанията финализира и интеграцията с няколко 5-звездни хотела по българското Черноморие, а разработките на новите функционалности продължават. Също така предстои да бъдат доразвити и възможностите на изкуствения интелект за анализ на потребителското поведение.

X