Мениджмънт

Иновации, партньорство и фокус върху служителите – това са уроците на кризата

CIO Media


Петър Торнев е директор на Технологичния център на "Аксенчър" в България. Работи в IT сферата повече от 15 години. Занимава се с иновативни решения и стратегии за дигитална трансформация, облачни технологии, онлайн търговия, киберсигурност и усъвършенстване на лидерския потенциал в България.


Кое беше най-голямото предизвикателство за вас и за вашия екип при осигуряване на непрекъсваемост на бизнеса в извънредната ситуация?
Преди близо пет години в "Аксенчър България" въведохме политика за хоум офис, според която всеки служител може да работи на избрано от него място - собствения си дом или другаде, където се чувства комфортно, през 40% от работното си време. Ние сме една от първите компании, които изградиха и въведоха цялостна стратегия за работа извън офиса, преди да бъдем притиснати от извънредната ситуация, причинена от коронавируса. Реализацията на този модел изискваше внимателен анализ с цел подобряване процесите ни на работа, така че нито служителите, нито клиентите ни да бъдат ощетени. Това ни направи много по-подготвени да продължим да предоставяме услугите си и в условията на пандемия.

По-голямото предизвикателство всъщност беше адаптацията към новия начин на комуникация между хората - без пряк социален контакт помежду ни. Директното общуване е изключително ефективен начин за бърз обмен на информация и разрешаване на възникнали проблеми. В условията на постоянен хоум офис тяхна алтернатива са онлайн срещите. Те пък отнемат допълнителен времеви ресурс за организация и провеждане. Затова и трябва да бъдат сведени до необходимия минимум, за да бъдат максимално ефективни. От друга страна, това е начинът да ангажираме служителите и да ги направим по-съпричастни към екипната работа.

С кое свое постижение или постижение на своя екип се гордеете най-много през тази година?
Гордея се с целия екип, защото всеки дава всичко от себе си, за да можем да продължаваме да предоставяме висококачествени услуги, каквито клиентите ни са свикнали и очакват да получат. Нашият успех се крие в това, че всички подхождат отговорно към работата, която вършат. Когато предлагаме една услуга, тя трябва да бъде с такова качество, което да удовлетвори нашите изисквания, като купувач - а ние сме много взискателни.

Кой е основният извод, който си направихте от кризата?
Всяка криза предоставя възможности. Понастоящем иновациите трябва да се случват с още по-висока скорост, тъй като те се превръщат в гарант за конкурентоспособност. Важно е всеки бизнес да открие как да се адаптира към промените, защото в противен случай рискува да загуби голяма част от пазарния си дял.

Пандемията доказа, че дигиталната трансформация е не само необходима, но и възможна тук и сега - дори на компании, смятали я за немислима по-рано. През последните девет месеца резултатите са красноречиви - иновациите в тази посока се засилват и сумарно се равняват на близо три години работа в познатите ни по-рано условия.

Какво ще посъветвате своите колеги, които все още не са извървели пътя към дигитална трансформация?
Няма връщане назад към стария модел на работа. Затова компаниите не трябва да се страхуват да поемат по пътя на дигиталната трансформация, но и да се съветват с бизнеси, вече извървели този път. Съществуват много технологии - изкуствен интелект, блокчейн, роботика и облачни системи, които са все начини за отключване на бизнес потенциала и създаване на допълнителна добавена стойност.

Заедно с утвърждаването на модел на работа, основан на иновациите, е важно изграждането на партньорски отношения с клиентите, на доверие и прозрачност, които повишават степента на ефективност.

Не на последно място, за да е цялостна дигиталната трансформация, е необходимо пренасочване на необходимия човешки ресурс в правилните направления.

Съдържание от Accenture

X