Мениджмънт

Време е за екосистема от свързани приложения

Мария Динкова

"Има приложение за това" се превърна в популярна фраза през последното десетилетие. След навлизането на облачните технологии и масовото разпространение на смартфоните и другите мобилни устройства разработчиците започнаха да се надпреварват кой ще създаде следващото изключително приложение.

През 2020 наистина вече има приложение за всичко, така че почти всеки един процес или активност може да бъде улеснен или автоматизиран - от проверка кога ще пристигне следващия автобус до откриването на любовта, пише IT Brief.

Революцията на приложенията не улеснява живота само на потребителите, макар че именно те са причината за тяхното бързо навлизане. Компаниите също печелят значително от внедряването на приложения особено ако тяхната интеграция е планирана.

Острови в потока от данни
Макар компаниите подобно на потребителите също да могат да избират от огромно разнообразие от решения, с които да управляват всичко, внедрените приложения често работят изолирано.

Обикновено организациите използват дузина или повече самостоятелни приложения, всяко от които получава и съхранява данни, свързани с потребителите. Събрани и анализирани тези данни могат да осигурят огромно знание за моделите на пазаруване на клиентите, предпочитанията за комуникация, поведението след продажба и популярността на бизнеса. Но без обмяна на информация, приложенията поотделно не могат да бъдат използвани да подобрят организационните процеси и практики.

Този ефект е част от причината защо до 73% от създадените и събраните от организациите данни в момента не се използват и анализират, се посочва в изследване на Forrester.

Клиентското изживяване има значение
В днешния изобилен търговски пейзаж, клиентите, които искат да купят продукти или услуги, имат възможност да избират. Много пазари са пренаситени с алтернативни предложения и следователно клиентското изживяване може да бъде единственият начин, по който компаниите да се отличат от конкуренцията.

Именно чрез използването на данни по време на цялата комуникация с клиентите организациите могат постоянно да създават и предоставят обслужване, надхвърлящо потребителските очаквания.

Събирането и анализирането на потребителска информация от множество източници позволява на организациите да съставят профили на индивидите и организациите, с които работят; да предвиждат техните нужди и да развият подходящо изживяване, отговарящо на търсенето.

Много приложения, една платформа
Използването на пълния потенциал на данните е по-лесно, когато информацията от множеството приложение е събрана в една централна локация.

Компаниите могат да постигнат това като създадат една свързана екосистема от приложения или внедрят API-та, за да превърнат самостоятелните решения в една съвместима платформа. Наистина днес организациите използват приложения за аудио и видео конференции, чатове и сътрудничество, като същевременно им се налага да се справят и с множество доставчици.

Решение, което разполага с всички тези приложение на една платформа, опростява екосистемата. След това инструментите за анализ на данни могат да бъдат използвани за обработка, анализиране и визуализация на данните, както и генерирани на знания. Когато те на свой ред бъдат приложени, това ще помогне за подобряването на комуникацията и обслужването на клиенти.

Време за действие
Имайки предвид, че ерата на приложенията вече наистина е тук, е крайно време компаниите да превърнат това в свой приоритет. Те вече не се нуждаят от обяснения на ползите от приемането на тези решения, но прилгането им за подобряване на клиентското изживяване в организациите е съвсем друг въпрос. Създаването на силно взаимосвързана екосистема от приложения е ключът за това и организациите, които фокусират своите усилия в тази посока, без съмнение ще успеят да изпреварят конкуренцията.

X