Мениджмънт

Разплащания с лицево разпознаване – възможност или риск

CIO Media

Гласовото разпознаване, пръстовите отпечатъци и QR кодовете са само част от иновативните технологии, които променят начините за разплащане днес. Може би кешът, кредитните и дебитните карти няма да изчезнат напълно, но определено тяхната употреба през следващите години значително ще намалее. Те със сигурност вече изостават на азиатския пазар, където поради културни и демографски особености се пропуска цяла една ера на платежни инструменти. Страните в региона се превръщат и в показател за най-новите тенденции в сферата на финансовите технологии.


Последната мода при дигиталните разплащания, която залива източните пазари, е свързана със системите за лицево разпознаване. Вече редица компании в Китай въвеждат подобни услуги и революционизират потребителското изживяване. Гигантът в електронната търговия Alibaba и технологичната компания Tencent разработват и внедряват усилено подобни решения. Други организации, които създават софтуер за лицево разпознаване, са Face++ и Baidu. Приложенията са изключително разнообразни и услугата вече може да се открие в широк кръг от индустрии.

Например китайската компания Yum China, която ръководи редица световноизвестни вериги ресторанти като Pizza Hut Casual Dining и Taco Bell, е въвела системи за разплащане с лицево разпознаване в повече от 300 KFC локации в страната. От разработените платформи се възползва и историческата търговска улица в град Уънджоу, която е първата в Китай, приложила в по-широк мащаб технологията.Иновацията обаче се оказва желана не само при търговията на дребно, но и при обслужването на клиенти в редица банки, болници, летища и хотели. Не на последно място, от началото на тази година технологичната столица на Китай, Шънджън,използва лицево разпознаване, за да допусне гражданите в една от станциите на метрото, вместо да изисква от тях да показваткарти за градски транспорт или да сканират телефоните си.

За да прочетете цялата статия, е нужен абонамент.


X