Коментари И Интервюта

Веселин Троянов, Check Point: "Фокусът ни е изцяло върху местните партньори"

CIO Media

Check Point Software Technologies отваря локална структура в България. Бизнесът на местно ниво ще се ръководи от Веселин Троянов, който ще отговаря за развитието, укрепването на пазарните позиции, както и за ускоряването на растежа на компанията в България. Кариерният път на Веселин Троянов преминава през CENTIO, s&t и Microsoft. Преди да се присъедини към екипа на Check Point, той отговаря за бизнес развитието на Softline за България.

Можете ли да разкажете малко повече за офиса, който компанията отваря в България? Какви хора ще наемате?

Откриването на структура на Check Point в България показва ангажираността на компанията към местния бизнес. Наличието на местно звено ще подкрепи партньорите ни, които ще имат възможност да разширят портфолиото си с нови продукти за сигурност, да внедрят и демонстрират потенциала на решенията на Check Point. Това ще окаже само положителен ефект върху клиентите и бизнеса.

Към момента планираме наемането на хора, които да подпомогнат търговския процес и техническото обезпечаване на партньори и клиенти, които да имат възможност да използват оптималния капацитет на продуктите ни.

Ще има ли R&D звено към представителството у нас?

Засега не е планирано, но както знаем, много големи технологични компании, включително и компании за технологична сигурност, предприемат стъпки в тази посока. Бъдещето ще покаже, има ли необходимост от такова звено за пазара у нас.

Какъв ще е бизнес моделът ви - ще продължите ли да работите с местните партньори? Ще търсите ли нови партньори? Ще работите ли директно с клиенти?

Фокусът ни е изцяло върху местните партньори. Целта ни е да подпомогнем техния бизнес, да им дадем възможност да разширят портфолиото си с продукти в областта на сигурността. Динамичната дигитална трансформация, породена от епидемията, ще продължи да налага дистанционни модели на работа и все по-голямо навлизане на облачни услуги, които ще имат нужда от защита. Повишеното разбиране за нуждите от такава защита ще ни даде възможност да търсим и нови партньори, които искат да се развиват и да добавят премиум решенията на Check Point към продуктовата си гама. Винаги оставаме в близка комуникация с клиентите си, защото за нас е важно те да получават качествени и навременни услуги от страна на партньорите.

Какъв ще е целевият ви пазар - и като сектори, и като вид компании (малки и средни компании или големи)?

Нуждата от качествена киберзащита е поставена по-приоритетно при големите компании, но в никакъв случай няма как да бъдат пренебрегнати и малките и средни компании, които виждат необходимостта и ползите от качествени услуги в сферата на сигурността.

Предлагате решения в областта на киберсигурността. Какви са последните тенденции при киберзаплахите у нас?

Последните ключови тенденции при ИТ сигурността, наложени от Covid-19 пандемията и принудителните бързи реформи при редица бизнеси, са осигуряването на защита на облачните технологии, "домашният офис" и защитата на служителите, които работят дистанционно. Данните на Check Point показват, че киберпрестъпността разпознава тези тенденции много ясно и ставаме свидетели на все по-чести атаки от злонамерен софтуер от 5-то поколение (бел. ред. - кибератаки, разпространени след 2017 г., които са трудни за локализиране, комбинират всички съществуващи заплахи с новите и нанасят щети по всички вектори).

Решенията на Check Point предлагат многостепенна архитектура за сигурност, Infinity Total Protection, с разширено предотвратяване на заплахи от Gen V, която защитава облачните решения, мрежата и мобилните устройства на компаниите.

Кое е най-слабото звено на киберсигурността в компаниите?

Според доклада за киберзаплахи на Check Point, само през последните шест месеца, една организация в България е атакувана средно 570 пъти седмично. Данните ни показват, че 91% от злонамерените файлове в България са доставени чрез електронна поща. Динамичните промени поставят изцяло нови изисквания към инфраструктурата на всяка компания и към нейните служители. Повишената мобилност и дистанционната форма на работа се оказаха предизвикателство за повечето компании. Трансформацията наложи служителите да се адаптират бързо към съвременните дигитални инструменти, които "новото нормално" налага. Компаниите, от друга страна, трябваше да реагират с обучения за дигитална сигурност, които да подготвят служителите за тази трансформация. Данните от доклада доказват важността на предварителната защита и нуждата от обучение на служителите.

Оказа ли се пандемията двигател за дълго отлаганата дигитална трансформация и насочване на фокуса върху киберсигурността?

Промените, които дойдоха с настъпването на пандемията, бяха глобални, бързи и се разпространиха за кратко време в редица индустрии. Всички ние ставаме свидетели как ИТ трансформации, вместо за няколко години, се случват в рамките на няколко седмици. Компании от всякакъв мащаб преминават през предизвикателен и динамичен процес на трансформация към използването на облачни услуги от всякакъв вид. Основният фокус на Check Point за българския пазар ще бъде не просто осигуряването на цялостна киберзащита за бизнеса, но и превеждането на клиенти и партньори през тази дигитална трансформация и отвъд нея.

X