Изкуствен Интелект

Как изкуственият интелект и машинното обучение помагат в е-търговията

Мария Динкова

В търговска среда, където конкурентите са на един клик разстояние, ценността на доволния и лоялен клиент, не може да бъде пренебрегната. Потребителското изживяване сега се превръща в новата арена, на която клиентите се печелят или губят. По-голямата потребителска ангажираност и лоялност са наградата, но ако търговците се разсеят от крайната цел, те няма да оцелеят, пише ITBrief.

Напредъкът на технологии като изкуствения интелект и машинното обучение позволяват на бизнеса да разполага с динамични стратегии за ангажиране и задържане на клиентите. По данни на Statista делът на е-търговията от всички глобални продажби през 2023 ще достигне 23%.

С увеличаващия се потенциал за клиентска база АI и ML са ключови инструменти в маркетинга и продажбите. Ето как компаниите могат да използват тези технологии, за да вземат максималното от данните и да подобрят потребителското изживяване:

Персонализирани препоръки
Няма никакво съмнение, че персонализацията и оптимизацията играят важна роля в създаването на добро потребителско изживяване.

Запомнящото се пазаруване е това, в което потребителят се чувства ценен, неговите предпочитания са разбрани, данните са съхранявани сигурно и цялото изживяване е интуитивно и лесно.

Данните разкриват, че четирима от пет потребители е по-вероятно да купят от компания, които им предлага персонализирано изживяване. Също така 71% от клиентите изразяват недоволство, когато пазаруването не е персонализирано.

Машинното обучение е тайната при онлайн продажбите, като се комбинират изкуствен интелект с традиционни тактики за увеличаване на продажбите.

AI и ML използват профилите на потребителите, за да създадат персонализирани продуктови препоръки, което води до изключителни резултати за търговците.

Чрез свърването на продуктовия каталог и инвентара с профилите на посетителите изкуственият интелект може да създаде специфични промоционални оферти.

Предиктивните препоръки също така могат да се използват след покупката, за да привлекат отново клиентите в магазина. Те създават усещане за лично отношение - нещо, което е рядко срещано в офлайн средата за пазаруване.

Управление на инвентара
Изкуственият интелект помага на търговците по-добре да правят своите прогнози за бъдещето по отношение на продажбите, както и да подобрят управлението на инвентара.

Компаниите могат да се възползват от възможностите на AI анализите, които ще им помогнат да установят ефективността на промоциите и събитията, предпочитанията за цветове и стил и други.

С тези инструменти търговците могат да изпреварят потребителското търсене. Освен това те могат да подобрят своите продуктови предложения и да намалят нивата на стоките, които не се продават.

По-добра клиентска поддръжка
Машинното обучение е движещата сила зад смарт търсачките и подобреното потребителско обслужване, включително функционалностите за чат в реално време.

Изследванията показва, че 82% от хората искат "незабавен" отговор на своя въпрос, когато комуникират с дадена марка. Чатовете в реално време създават моментална връзка с клиентите, което дава възможност за незабавен отговор и за значително подобряване на потребителското изживяване - независимо коя част на деня е.

По-добро таргетиране
Таргетирането и повторното таргетиране могат да бъдат успешна стратегия или скъпа грешка - разликата е изкуствения интелект, който улавя и използва данни, за да идентифицира клиентите, които са се отказали от покупка, но вероятно ще се върнат с правилното послание.

Използвайки RFM модела, AI сегментира индивидите на база на тяхното поведение, като идентифицира онези, които ще бъдат по-ангажирани и мотивирани да се върнат.

X