Интернет На Нещата

Мобилните технологии са бъдещето в търговията на дребно

Мария Динкова

Повече от две трети от потребителите смятат, че мобилните технологии са най-ефективният начин за по-бързо пазаруване. Това показват данните от последния доклад State of Mobility in Retail, подготвен от доставчика на мобилни и IoT решения за управление SOTI, пише IT Brief.

Според изследването 67,4% от потребителите приемат мобилните технологии като най-ефективния начин да се осигури по-бързо изживяване при пазаруване. Същевременно три четвърти (76%) от запитаните искат повече служители в магазините да използват мобилни устройства, за да постигнат това. От друга страна една трета (32,6%) от анкетираните не биха искали да жертват сигурността на личните си данни, за да получат по-добро изживяване в търговските обекти.

В самото проучване са участвали 4 000 души в глобален план, които е трябвало да оценят своите опции и готовността си да приемат IoT и мобилните технологии в търговията на дребно.

В доклада се засягат не само въпроси, свързани с пазаруването във физически магазини, но и възможностите за доставки при онлайн търговията. 31,4% от потребителите отбелязват, че те приемат новите методи за доставки, например със дрон, и повече от една четвърт (26.9%) се чувстват комфортно с идеята за доставки с автономни превозни средства.

"Търговците на дребно трябва да приложат модерни стратегии, за да останат конкурентни. Те трябва да осъзнаят факта, че потребителите искат мобилни и IoT технологии, които подобряват и персонализират изживяването при пазаруване", коментира Шаш Ананд, вицепрезидент на продуктовата стратегия в SOTI.

"Изключително важно е търговците на дребно да интегрират тези критични за бизнеса технологии в своите организации, за да гарантират, че могат да доставят бързо, удобно и персонализирано спрямо очакванията на клиентите. След като онлайн и офлайн световете продължават да се сливат – сега е времето търговците да инвестират в решения за мобилност и IoT", допълва експертът.

Почти половината от потребителите смятат, че самообслужването на каса подобрява изживяването в магазините, показва още изследването.

"Търговците, които разчитат на мобилни технологии, трябва да гарантират, че техните решения работят, тъй като потребителите искат бързо да намерят това, което им трябва, да платят за покупките си и да продължат със своите задачи", подчертава Ананд. По думите му за тази цел търговците трябва да се уверят, че разполагат с надеждни мобилни и IoT решения за управление, които работят по всяко време, правилно, без прекъсвания и спазвайки правилата за сигурност и съответствие.

X