Дигитализация

През 2020 разбрахме колко много можем да разчитаме на себе си и на партньорите си

CIO Media

Юри Мечев
  • ИТ директор в "Немечек България" (1999 - понастоящем)
  • ИТ специалист, консултант, обучител и одитор на системи по управление на качеството EN ISO 9001 в SGS Bulgaria (1995 -1999)

"Немечек България" изпращат година, изпълнена с преодолени предизвикателства и постижения, надминаващи собствените им очаквания. Как да запазиш темпото на работата си по време на пандемия и да не разочароваш партньорите си разказва Юри Мечев - един от основните хора в българската ИТ компания още от създаването й преди повече от 20 години.

"Тази година за нас беше business as usual", споделя с характерното си спокойствие Юри Мечев - ИТ директор в "Немечек България". Всъщност нещата не са чак толкова прости. Затова само няколко минути след оптимистичното обобщение за 2020 с Мечев вече обсъждаме трудностите, с които "Немечек България" е трябвало да се справят през изминалите месеци.

"Най-голямото предизвикателство беше преминаването към изцяло дистанционна работа в изключително кратки срокове. В рамките на два дни ИТ екипът на "Немечек България" трябваше да подсигури толкова плавен преход, че никой от нашите 300 колеги да не усети дискомфорт. Също така свързани сме с ИТ структурата на нашите клиенти (DocuWare Group, Bluebeam, Vectorworks, Ricoh и други) посредством Site-to-Site VPN, затова, когато цели екипи се преместят да работят от домовете си, много от крайните точки на този процес се променят. Нужна беше сигурна връзка между всеки дом, нашата ИТ структура и тези на клиентите", казва Мечев.

За успешното справяне със създалата се ситуация "Немечек България" разчитат на един основен коз - своя богат опит.

"Да, в случая той много помогна. Работим вече 21 години - изградили сме работещи процеси и сме наложили практики, които помагат в екстремни ситуации. Полезен беше и фактът, че ползването на VPN и софтуерни решения за съвместна работа са стандартна практика и не са новост за ИТ компании като нашата."

Въпреки това новата обстановка не е еднакво комфортна за всеки в компанията - това е още един от важните въпроси, адресирани от нейното ръководство.

"Имахме известни притеснения относно психологическата адаптация към дистанционната работа. Трябваше да вземем предвид вида на проектите и продуктите, както и начина на работа и процесите при клиентите ни. Ръководството на фирмата и ръководителите на екипи комуникираха интензивно със служителите на различни нива и активно търсиха обратна връзка. Не бяха необходими твърде много вдъхновяващи речи и развети знамена - хората просто си свършиха съвестно работата."

Преодоляването на всички трудности няма как да бъде единствената ни тема на разговор, защото в края на всяка година е нормално всеки да направи равносметка и на постигнатото. В случая и Мечев, и "Немечек България" могат да бъдат наистина доволни от представянето си.

"Сякаш най-важното е, че работихме спокойно и подредено, не забавихме растежа на компанията и дори отчитаме отлични икономически резултати. Така през 2020 не изживяхме катарзис, но разбрахме колко много можем да разчитаме на себе си и на нашите дългогодишни партньори."

Мечев е уверен, че "Немечек България" се е справила със ситуацията достатъчно добре, защото поставя на водещо място дигиталната трансформация на работните процеси. И именно дигитализацията е най-сигурният начин една фирма да бъде готова за неочаквано появила се извънредна ситуация.

"Цял живот съм работил във фирми, които са в процес на дигитална трансформация. Затова трудно мога да си представя друг начин за справяне със ситуацията. Кризата доказва, че онези фирми, които са дигитализирали своя бизнес, усещат ефектите от кризата значително по-леко, отколкото останалите. И това е факт, който ще важи и за задаващите се кризи. А такива ще има - независимо дали са свързани с вирусна епидемия или с нещо друго."

Съдържание от "Немечек България"

X