Дигитализация

Google пуска очилата Glass Enterprise Edition 2

Александър Главчев

След като миналата година Google представи обновена версия на своите умни очила, сега компанията иска да стимулира тяхната употреба от страна на бизнеса. За целта Glass Enterprise Edition 2 вече са в директна продажба чрез свои партньори в САЩ, Германия и Испания.

Първото поколение Glass видя бял свят през 2013 г. и бе насочено към потребителския сегмент. Проблеми, свързани с практичността, потреблението на енергия и възможността за скришно заснемане на хора без тяхно съгласие обаче, не позволиха на продукта да постигне успех. Google пренасочи технологията към бизнес сфери, в които достъпът до компютърни решения без това да ангажира ръцете може да е предимство.

Glass Enterprise Edition бе официално представен през 2017 г., а през 2019-та последва и обновена версия, предлагаща по-голяма батерия и USB-C връзка. Тя се предлага на цени, започващи от 999 долара. Последната сума е условна, тъй като внедряването на подобно решение се нуждае от допълнителен софтуер.

Идеята е разработчиците да бъдат улеснени при тестването на сценарии за употреба на умни очила. Google пусна и нови отворени софтуерни инструменти, като примерни компоненти за интерфейси, които могат да бъдат използвани за изграждане на примерни приложения.

Системите за т.нар. добавена и смесена реалност тепърва трябва да доказват своята ефективност. Google не е единствената компания, която работи в тази насока, а се конкурира с играчи като Vuxiz и Epson, които създават подобни леки решения. Microsoft пък работи върху по-тежък и мощен продукт, наречен HoloLens 2.

X