Дигитализация

Осем технологии, които ще ръководят бизнеса през 2020 г. (Част 1)

Иван Гайдаров

Темпoвете на развитие на технологиите оказват силно влияние в почти всяка индустрия. В наши дни вече не е достатъчно да използваме иновативните технологии, но и да изпреварваме тенденциите.

През следващата година новите, развиващи се подходи за работа с данни ще заемат централно място в стратегиите на компаниите. Иновациите, свързани с изкуствен интелект, изчисления в крайните точки и софтуерните роботи все повече ще се използват за придобиване на конкурентно предимство, тъй като организациите се стремят бързо и ефективно да използват науката за данните в подсигуряването на по-добри бизнес решения. Организации, които не успяват да предвидят тези и други нововъзникващи тенденции, рискуват да станат жертва на бързо ускоряваща се екзистенциална криза.

За да разбере къде бизнеса трябва да насочи вниманието си, cio.com разговаря с технологични експерти за най-важните аспекти на дигиталната трансформация на бизнеса. Ето и някои от основните технологични тенденции, които ще бележат бизнеса през 2020 г.

Роботизирана автоматизация на процесите (RPA)

Компаниите могат да получат сериозни предимства от една проста концепция - делегирането на повтарящи се бизнес процеси на автоматизирани софтуерни роботи. Наречена роботизирана автоматизация на процесите (RPA), технологията вече оказва влияние в рационализирането на работните потоци на първите компании, които са я интегрирали в практиката си, много преди да е станала водеща тенденция.

Осем технологии, които ще ръководят бизнеса през 2020 г. (Част 1)

"Процентът на напредък и функционалната полезност на RPA са шокиращо добри и изглежда се подобрява с времето. Наистина не очаквах това ниво на полезно действие да бъде достигнато толкова бързо", казва Мат Стивънс, изпълнителен директор на базираната в Бостън компания AppNeta.

Според Gartner, RPA изпреварва всички останали сегменти на пазара на корпоративен софтуер в световен мащаб, като очакваният приход през тази година е около 1,3 милиарда долара. През 2018 г. пазарът нарасна с 63% до 846 милиона долара.

"RPA премахва повтарящите се и рутинни задачи от ежедневните дейности на служителя и му позволява да се съсредоточи върху работата с по-висока стойност", казва Томас Фелпс, CIO на Laserfiche, и добавя: "Организациите, които използват RPA, са в състояние да извадят робота от човека, като му позволят да се съсредоточи върху задачи, които помагат за иновациите в бизнеса или подобряването на потребителското изживяване. RPA помага на организациите да повишат оперативната си ефективност, да подобрят качеството и спазването на нормативната уредба."

С допълнителната стойност за бизнеса, която осигурява RPA, очаквайте още повече компании да разгърнат подобни нициативи през следващите месеци.

Изкуствен интелект

"Изкуственият интелект (AI) помага на компаниите да адресират проблеми, които биха били невъзможни за решаване от страна на техническия или бизнес персонала", казва Тим Джоблинг, главен технически директор на Imagen.

"Не става дума за това, че машините ще поемат всички човешки задачи в скоро време, но наблюдаваме малка революция, подобна на тази, когато компютрите за първи път станаха мейнстрийм. Днес виждаме вълна от проблеми, които се решават с помощта на AI и ML (машинно обучение). Тези технологии дават възможност за обработка на информация в мащаби, невъзможни за хората. Изкуственият интелект дава възможност на нашите клиенти да създават метаданни за търсене в аудио архиви, които след това могат да бъдат използвани и мащабирани при по-големи обеми. Без AI този процес щеше да се извършва ръчно много по-бавно или изобщо да не се извършва", обяснява Джоблинг.

Осем технологии, които ще ръководят бизнеса през 2020 г. (Част 1)

AI също така играе важна роля в киберзащитата на организациите - тенденция, която Виней Шридхара, CTO на Balbix, очаква да продължи да се налага през следващата година.

"Предприятията използват AI, за да позволят на своите екипи за киберсигурност да получат точна представа за риска от пробив, като анализират до няколкостотин милиарда сигнали от различни периоди в тяхната мрежа", казва Шридхара, като добавя: "Това дава възможност на главните служители по сигурността на информацията непрекъснато да анализират данни с голяма скорост и да получат видимост в реално време за риска от нарушения. Платформите, задвижвани от AI, дори предоставят приоритетни стъпки за преодоляване на проблемите, за да стимулират намаляването на кибер-риска в компанията, като ѝ позволяват да защити по-добре информацията на своите клиенти."

Методологията DataOps

Възприемането на гъвкав подход за управление на данни с помощта на AI и машинно обучение може да помогне на компаниите да получат редица конкурентни предимства през 2020 г., казва Рене Лахти от Hitachi Vantara. Този съвместен, многофункционален подход към анализът на данни, известен като DataOps, може да се окаже силно "разрушителен", ако бъде приет.

"Според Gartner текущият процент на приемане на DataOps е под 1% от адресируемия пазар, но този 1% ще има огромно конкурентно предимство", категоричен е Лахти.

Крис Берг, главен изпълнителен директор на DataKitchen, казва, че концепцията води до гъвкаво развитие и предимства за производството.

"Това е методология, която позволява на екипите за научни данни да работят на високо ниво, въпреки нарастващите нива на сложност, необходими за разгръщане и поддържане на анализи в тази област. С помощта на DataOps екипите за научни данни могат да се съсредоточат върху своя опит, създавайки нови модели за изкуствен интелект и анализи, които помагат на предприятията да постигнат своите цели", казва Берг.

Осем технологии, които ще ръководят бизнеса през 2020 г. (Част 1)

Подходът, който обединява работните процеси, свързани с анализа на данни, може да има нематериални въздействия върху способността на организацията да извлича стойност от своите данни, а това подобрява работата в екип и намалява ръчните процеси, които влияят негативно на производителността.

Видео и унифицирана комуникация

Опитът на служителите се превръща в решаващ фактор за организационния успех - не само от гледна точка на производителността, но и като ключов подход за създаване на високо търсен талант. В проучване между близо 300 компании, което цели да определи какво носи най-важния опит за служителите, изследователите от MIT с изненада откриват в горната част на списъка видео технологиите. Инвестициите в тях водят до иновации, както и до подобряване на сътрудничеството и производителността, установяват изследователите.

"Виждаме компании, които инвестират значително в интерактивни видео технологии, особено когато разпространяват използването на гъвкава методология извън своите екипи за разработка на софтуер в останалата част от бизнеса", казва Кристин Дери, научен сътрудник в Sloan Center for Information Systems Research към MIT, и добавя: "Този изключително интерактивен и гъвкав метод за изпълнение на проектите с ежедневни стъпки изисква екипите или да бъдат лице в лице, или да разполагат с технологии, които да възпроизвеждат тези ситуации възможно най-добре".

Осем технологии, които ще ръководят бизнеса през 2020 г. (Част 1)

Дери прогнозира, че видеотехнологиите ще продължат да симулират и подобряват комуникацията лице в лице с нови функции, като виртуална реалност (VR) и други потапящи технологии, особено когато организациите работят за запълване на липсата на някои умения чрез разпределени екипи.

Очаквайте продължение!

X