Дигитализация

Само около половината от швейцарците използват онлайн банкиране

Мария Динкова

Само около половината от населението на Швейцария използва услуги за онлайн банкиране, показа представително проучване на Швейцарската национална банка (SNB), в което са участвали 34 финансови институции, пише Reuters.

Изследването се фокусира върху търсенето на услуги за електронно и мобилно банкиране с цел извършване на плащания – област, в която дигитализацията при финансовите институции, е много по-напред в сравнение с тази за отпускане на ипотечни кредити, коментират от SNB.

"Като цяло банките все още не са достигнали своята цел в дигитализацията", отбелязват от Швейцарската централна банка.

Финансовите институции в страната очакват транзакциите все повече да стават дигитални, което представлява добра възможност за намаляване на разходите и повишаване качеството на услугите, допълват от SNB.

Данните от проведеното запитване показватnсъщо така и поява на рискове, свързани с повишаване на конкуренцията заради нови пазарни участници като големи технологични компании или онлайн банки.

Това на свой ред ще се отрази върху потребителската лоялност, като според банките "клиентите в бъдеще ще бъдат по-малко склонни да поддържат постоянни отношения с една единствена финансова институция и вместо това все повече ще се обръщат към различни посредници от банковия и небанковия сектор, за да намерят най-добрата услуга", се посочва в изследването.

При управлението на благосъстоянието – традиционна сфера на швейцарските банки – дигиталните услуги все още са изключение. Половината от участвалите в проучването банки отбелязват, че дигитално управляваните активи представляват по-малко от 1% от всички активи, с които те се занимават.

X