Анализи

Три изгряващи звезди на технологичния небосклон

Иван Гайдаров

Въпреки опасенията от потенциална рецесия и нарастваща политическа несигурност в САЩ, борсите сякаш продължават да виждат слънце на хоризонта. За пример, индексът S&P 500 се е повишил с около 13% в рамките на последните 12 месеца.

Според анализаторите този ръст ще даде възможност на инвеститорите, които търсят нови компании в добра позиция, да се възползват от възходящата тенденция на пазара. Три от тези нови технологични звезди са HubSpot, Shopify и Square, пише онлайн изданието www.fool.com и разкрива повече информация за трите организации.

HubSpot

Ако погледнете акциите на HubSpot, може да се изненадате, че компанията попада в този списък, след като тяхната цена падна с 25% за последните три месеца. Но ако анализирате процеса на развитие на базираната в облака маркетингова платформа, ще видите, че през третото тримесечие продажбите на акции на HubSpot са се увеличили с 32% на годишна база, а общият брой клиенти е нараснал с 31%.

Освен това, основният източник на приходи за платформата - абонаментните услуги – бележи ръст от 33%, а ръководството очаква общите приходи да се увеличат с 25% през четвъртото тримесечие.

Защо тогава е този спад в цените акциите? Отговорът според анализатори е, че той е плод на общата криза в софтуерния бранш. Но ниските моментни нива на ценните книжа на компанията могат да се окажат шанс за борсовите играчите скоро да се радват на добра печалба.

Shopify

Приходите на Shopify, платформа за електронна търговия, която помага на компаниите от всякакви мащаби да създават и управляват онлайн магазини, нарастват със светкавични темпове, като това важи и за третото тримесечие на фискалната година.

Продажбите на компанията бележат ръст от 45% и достигат 390,6 милиона долара, надвишавайки както консенсусната оценка на анализаторите от Wall Street, така и собствените си очаквания. Двата основни сегмента за приходи на компанията - абонаментни и търговски решения – бележат ръст съответно от 37% и 50%. Освен това Shopify достигна впечатляващ брой клиенти – над 1 милион търговци по целия свят.

Това силно представяне през Q3 накара ръководството да подобри прогнозите си за приходите през цялата година - от 1,51-1,53 милиарда долара до 1,54-1,55.

Акциите на Shopify не са особено стабилни през последните три месеца, но това не трябва да плаши инвеститорите, смятат експерти. Стойността на компанията е обвързана с растежа на електронната търговия, която все още е в сравнително ранен стадий. В САЩ например едва 11% от всички продажби на дребно се извършват онлайн. Така че, очакванията са Shopify да продължи своя растеж.

Square

Компанията Square, която продава хардуер и софтуер, позволяващи на бизнеса да приема електронни плащания, се възползва от нарастващата популярност на дигиталните финансови трансакции и електронната търговия по най-добрия начин. Тази теза се подкрепя напълно от рзултатите ѝ за третото тримесечие, които показват впечатляваща история на растеж.

През тримесечието коригираният приход на Square бележи ръст от 40% и достига 602 милиона долара, надхвърляйки очакванията на анализаторите от 596 милиона долара. Общият ръст на продажбите се катализира от абонамент и услуги, които са скочили с 68% спрямо предходното тримесечие.

Освен това, печалбата на акция на компанията също надскочи очакванията на анализаторите – ръст от 92% на годишна база. Брутният обем на плащанията в Square - количеството пари, похарчени в платежната платформа на компанията - се увеличава с 25% на годишна база. И ако всичко това не е достатъчно, за да развълнува инвеститорите, нетният доход на Square за третото тримесечие е 29 милиона долара, спрямо 20 милиона долара през предходното.

X